Spoetnik: Del.icio.us

Rijp

Soms hebben dingen tijd nodig om te rijpen,
het kwartje moet vallen.

“Huh, welk kwartje?” riep ik eens verbaasd uit.
Om maar aan te geven dat ik niet altijd de snelste ben.

Overigens, die uitspraak heb ik nooit meer herhaald, een ezel stoot zich geen…
(zó slim ben ik dan toch weer wél)

Del.icio.us in de bibliotheek

De eerste keer dat ik over del.icio.us schreef, vond ik deze dienst vooral interessant om informatie te vinden, die door anderen al was gevonden.
De tweede keer was ik enthousiast over de mogelijkheid om alles te delen met de héle wereld.
Maar een toepassing voor de bibliotheek had ik nog niet.

Inmiddels wel: websites delen!
Niet echt een verrassing, maar toch.
Als goede bibliotheek vallen we onze klanten lastig met een verzameling aanbevolen websites, waarvan wij vinden dat die goed voor hun zijn.
Probleem: het ziet er niet uit.

Dus dacht ik, kom we gaan de boel wat moderniseren en heb een willekeurig aantal websites in een nieuw del.icio.us-account opgenomen. Vervolgens fijn wat html-code inbedden in de digitale leeromgeving, en voilà.

Ik niet tevreden

Met het “embedden” ben ik niet tevreden.

Del.icio.us 1
(klik voor vergroting)

Omdat ik geen wirwar van links wil aanbieden, heb ik een aantal tags gebundeld. Als hogeschool is het handig voor studenten om bij informatie van hun eigen opleiding te komen, daarnaast een aantal algemene rubrieken en ten slotte ook nog “unbundled tags”.
Allemaal prachtig, maar na het inbedden blijft er dit van over:

Del.icio.us 2

Weg is de hele indeling, alles door elkaar!
Kan dat nou niet anders????

Klant niet tevreden

De klant is koning, dus vroeg ik een willekeurige studente bij de Uitleenbalie wat ze ervan vond.
“Hm, wat een rare kleurtjes. De oude indeling is saai maar veel duidelijker.”

En dit roept een andere vraag bij me op:

Wat nu als ík straks helemaal web 2.0 ben, maar de klant nog niet?!!!
Schieten we ons doel voorbij?

|

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.